seo s lidskou tváří

Transkript

seo s lidskou tváří
SEO S LIDSKOU TVÁŘÍ
A TAKÉ TROCHOU MATEMATIKY SE VYPLÁCÍ…
JAKUB HLADKÝ, ACOMWARE S.R.O.
SEMINÁRNÍ CENTRUM ACADEMIE OSTRAVA
5. ČERVNA 2012
www.acomware.cz
ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119
[email protected] • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware
Obsah
Základy SEO
Výsledky výzkumu
SEO pokročile
SEO matematika
Nové trendy v SEO
Čím se ne / zabývat
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
2
Základy SEO
Co je to SEO a proč se jím zabývat
Jak fungují vyhledávače vs. lidé
Jak lidé hledají – AIDA model
Attention – upoutat pozornost
Interest – vzbudit zájem
Desire – vytvoření touhy
Action – výzva k akci
Co vyhledávač vypisuje za výsledky
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
3
Základy SEO
On-page SEO
Klíčová slova
Stromová struktura a logika
e-shopu
Titulky stránek – 70 znaků
Meta description – 180 znaků
Copywriting
Obrázky
Velikost stránek a rychlost
načítání
Long tail výrazy
Landing pages
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
4
Základy SEO
Off-page SEO
Zpětné odkazy – kvalita vs. kvantita
Odkazy z kvalitních serverů, oborová
média
Různorodost odkazujících domén a KW
Odkazovat na všechna patra e-shopu
Častá chyba – přeoptimalizace HP
80 % odkazů má směrovat mimo HP
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
5
Barometr e-shopu
Výzkum na CZ e-shopech
Unikátní test 677 e-shopů v letech 2011-2012
Barometr ACOMWARE
Technické SEO
Datová velikost - 75,7 % v pořádku
Alternativní popisky obrázků – 76,4 % v pořádku
URL adresy webu ve správném tvaru – 67,1 % v pořádku
Titulky HP/kategorie/produkty – 78,5/63,7/66,8 % v pořádku
H-nadpisová struktura – 45,5 % v pořádku
Logické zanoření stromové struktury – 89,1 % v pořádku
Linkbuilding – 10,3 % v pořádku
Copywriting, výskyt textů – 33,7 % v pořádku
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
6
Pokročilé SEO
Rozložení obratu e-shopu
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
7
Značka vs.
5. 6. 2012
Pokročilé
obecnáSEO
slova
SEO s lidskou tváří
8
Pokročilé SEO
Značka ve vyhledávačích
CTR: 10-20-50 % oproti nonbrand 2-3-5%
Vracející se návštěvníci (v metodice GA)
dotazy se značkou 75-85 %
dotazy bez značky 20-35 %
Konverze 3-6x vyšší u dotazů se značkou
Naučte návštěvníky i zákazníky spojovat, resp. nahradit
obecná slova vaší značkou:
aukce = Aukro
čaje = Oxalis
podprsenky = Astratex
srovnávač cen = Heureka.cz
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
9
Pokročilé SEO
Chování lidí,
kombinace klíčových slov
GA Multichannel funnels – Keywords
Lidé hledají obecný výraz a pak ho spojují
se značkou, příp. využijí srovnávače
zboží a vrací se na web
přímo/newsletterem
Pamatují si lidé vaší značku, když
odejdou z e-shopu?
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
10
Pokročilé SEO
Chování lidí,
kombinace klíčových slov
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
11
Pokročilé SEO
Proklikovost pozic ve fulltextu
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
12
Pokročilé SEO
Hodnota umístění na prvních
místech ve vyhledávačích
Měsíční počet návštěvníků x 12 =
Přesná shoda - měsíční hledanost klíčového
slova x průměrná proklikovost na pozicích 2-5
Long tail - Volná shoda minus přesné hledání x
12 měsíců x průměrná proklikovost první stránky
Počet návštěvníků x cena Adwords CPC
Podíl trhu Google – převedení na celý trh (x2)
Zdroj: http://www.slingshotseo.com/resources/white-papers/how-to-value-seo
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
13
Pokročilé SEO
Příklad: parfémy
Přesná shoda: 14 800 x 6 % x
9,25Kč x 12 x 2 = 197 136 Kč
Longtail (volná shoda): 120 200 x
2 % x 13,62Kč x 12 x 2 = 785
819Kč
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
14
Pokročilé SEO
KPI v SEO
Co sledovat?
TIP: vytvořte si segmenty nebo vlastní přehled
Trend návštěvnosti z obecných a long tail dotazů
+ změny konverze a obratu
Porovnání návštěvnosti s kapacitou vyhledávačů
Trend návštěvnosti z brandových dotazů +
absolutní počet + změny konverze a obratu
Poměr long tail a obecných dotazů
Počet různých vstupních dotazů
S jakými dalšími výrazy hledají lidé brand –
existuje vhodná vstupní stránka?
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
15
Nové trendy v SEO
SEO a brand
Více stránek pro více dotazů
Mobilní zařízení
Sociální sítě – ano / ne?
SEO součástí PR
SEO součástí uživatelské použitelnosti
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
16
Čím se nezabývat
Odkazy v patičce e-shopu, partneři apod.
Výměnné systémy odkazů, farmy, lišty
apod.!
PR články na PR webech typu www.SEOclanky.net apod.
Všechny krátkodobé techniky
„Nezabývejte se tím, čím se nezabývají zákazníci.“ 
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
17
Čím se zabývat
Obsahová strategie – ne jen texty, ale:
Synergie SEO, PR, UX
Synergie long tale KW a landing pages
Dlouhodobé efekty
Odliš se nebo zemři – síla brandu
Mobilní zařízení
Sledujte GA i zákazníky, testujte, počítejte
„Zabývejte se tím, čím se zabývají zákazníci.“ 
5. 6. 2012
SEO s lidskou tváří
18
Děkuji vám za pozornost!
Jakub Hladký
[email protected]
www.acomware.cz
ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119
[email protected] • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware

Podobné dokumenty

zde - Acomware

zde - Acomware ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, 140 00 Praha 4 • Tel.: 737 289 119 [email protected] • www.acomware.cz • facebook.com/acomware • twitter.com/acomware • twitter.com/inteligente-mail

Více

Program akce Novinky v PPC a v Skliku

Program akce Novinky v PPC a v Skliku Tomáš Turek - Dobrý web Možnost měření telefonických konverzí není úplnou novinkou. Vzpomeňme na pokusy s nahrazováním telefonního čísla unikátním kontaktem použitým pouze pro kampaně, což není, a ...

Více

Sexbomba Mašlíková dál hubne

Sexbomba Mašlíková dál hubne Mraziv' relax v - 120°C. Kryoterapie, solná jeskyn", masá$e. www.kryocentrum.cz

Více

Zaměření a struktura

Zaměření a struktura  nadpoloviční většina čtenářů – obyvatelé bytů a rodinných domů  5 % návštěvníků – pracovníci reklamních a mediálních agentur

Více

Teva nově mezi nejžádanějšími zaměstnavateli pro vysokoškolské

Teva nově mezi nejžádanějšími zaměstnavateli pro vysokoškolské Tevu na seznam hodnocených společností jako značku, která je pro ně z hlediska budoucího zaměstnání nejatraktivnější.

Více

Prezentace Amnesty - menší

Prezentace Amnesty - menší Technické úpravy umožňují přesněji ziišťovat ukazatele pro vyhodnocení úspěchů kampaně a dále k identifikaci oblastí, které je vhodné rozvíjet a využívat ke konverzím. Školení SEO ze strany H1 pouč...

Více